En sten föll från mitt hjärta

Så jävla sköönt!
Ringde pappa förut och berättade om min lilla misär. Vi diskuterade en del om mina krediter som smugit sig på under hösten, och han skulle hjälpa mej att stå för ett lån så jag har allt samlat på samma ställe och kan betala betydligt mindre varje månad än vad jag gör nu. Blir kanske 7-8% ränta istället för 16% eller nåt som det är nu.

Tack världens bästa Pappi :)


Vart lite mörkrädd när man började räkna igenom allt och se hur mycket det egentligen var. Har väl haft en liten aning om det, men aldrig riktigt fattat hur mycket pengar det faktiskt är. Att betala 1000 kr/mån i 2 år känns rätt hårt. Det enda "vettiga" jag har köpt för dom här 25100 kronorna är en tv för 5300 kr. Eller iofs en del vettigt på IKEA-krediten också. Möbler när jag flyttade till den här lägenheten osv. Men nu ska skiten bort!

Och nu börjar mitt nya liv. Vet ju att en stor del av pengarna som spenderats är på utemat. SJUKT rentutsagt hur mycket pengar man gör av med på sånt varje månad. Nu blir det storhandling varje söndag och efter det ska jag och Camilla återuppta våra "matlåda-söndagar". Vi var ju så duktiga ett tag. Man är faktiskt inte så sugen på att ställa sig och laga mat kl 22 på kvällen när man kommer hem, inte heller på förmiddagen innan jobbet. Så har man några lådor i frysen så blir det mycket enklare.

Fattar inte riktigt vad som hände. I somras var det inga problem. Hade t.o.m ett sparkonto med några tusen på. Men det är väl så, början man med krediter så blir det mer och mer. Man ser inte att pengarna försvinner och kommer till slut till ett stadie där man inte längre orkar bry sig. Men som sagt, nu är det slut på det!

Inte utemat varje dag och inte två utgångar per helg. Är förövrigt jävligt less på att gå ut. Inte ett dugg kul längre. Måste hitta en hobby att sysselsätta mej med på helgerna :P Är ju mest därför man går ut nuförtiden. Finns verkligen inget annat att göra. Alla singlar super och alla par sitter hemma och gulligullar framför en film :P

Förövrigt har jag fortfarande feber och fetaste huvudvärken. Kvällen ska spenderas hemma hos mamma, hon ska få ta hand om mej.. hehe.. Som det barn jag är. "Mamma jag är törstig, kan du hämta ett glas vatten?" hahaha



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mejl: (publiceras ej)

Din blogg:

Och du vill säga..?:

Trackback
RSS 2.0