Slappar-lördag

Idag är en redig slappardag. Inte gått i speciellt många knop.

Igår hade vi lite middag här. Jag, Sofi, Karln, Jonsson, Ella och Camilla var det.
Vart nåt så lyxigt som 2-rätters. Menyn såg ut såhär:

Förrätt

Toast skagen

Varmrätt

Potatisgratäng, helstekt fläskfilé och tzatsiki

Det va mummans kan jag lova. Vart lite för mätt bara. Orkade inte ens sitta kvar på stolen, så jag la mej raklång på golvet :D

Efter att vi käkat va alla en aning avslagna. Ingen direkt som va på hugget att göra nåt, så dom droppa av en efter en. Så satt jag mest och dega för mej själv.

Imorse ringde mamma och väckte mej och sa att hon va på väg till mej och skulle lämna bilen. Så kom upp strax efter 11. Bra skit.. Det är inte var dag. Va nere och tog nyckeln när dom kom, hämtade tvätten och sen gick jag till Sofi. Hon skulle kolla på lägenhet kl 12, och då vill man ju va med ;D

Skulle kolla på en 3:a som va likadan som den hon har nu (men ett extra rum då för er som är lite slow;)). På planlösningen stod det att det va uteplats, men dom hade skrivit fel så det va bara balkong. Så det vart ju en besvikelse. Men men.. Hon skulle fundera på det iaf.

Efter det åkte jag och Sanna ut till Toys och köpte pärlor och plattor. Vi beslutade oss för att skapa ett billigt lördagsnöje, och pärlor it is! ;D Min fantasi är dock inte den allra bästa, så jag tog hjärt-plattan och la rad för rad (utifrån-och-in) i olika färger. Jag menar, gör man barn-aktivitetar så ska det ju se ut som att det är ett barn som gjort det.. Right? ;)

När vi va klara så skulle vi stryka på dom, men hittade inte strykjärnet så det blev inget. Men den där karln hittade det direkt när han kom hem, så nu ska vi nog ta tag i det snart.

Jag och Sanna sitter som två datanördar med en varsin laptop i knät och grejar med photoshop. Vi kan helt olika saker, så jag lär henne lite och hon lär mej det hon kan. Himlans praktiskt!

Nu ska ja fortsätta greja. Besöksrekord igår btw med 5 ggr så många som annars.. Yeey!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mejl: (publiceras ej)

Din blogg:

Och du vill säga..?:

Trackback
RSS 2.0