Matförslag tack!

Sitter just nu och ska leka lite vuxen. Håller på och gör en matlista för hela veckan, sen ska jag storhandla så man har alla ingredienser hemma så man slipper springa på ica varje dag ;D

Jag har ju nämligen gått och blivit hemmafru. Är dock ingens fru och har heller ingen hem, men va fan, man kan väl va hemmafru för det?! ;D

Kruxet nu är bara att jag har lite idétorka. En matlista för en vecka låter ju inte så svårt att komma på.. men här kommer ett stort MEN!!

Den där Karln äter varken kyckling, fisk, skaldjur, bacon, kassler/skinka, svamp osv osv, Vilket resulterar i att alla rätter måste bestå av kött, köttfärs eller korv i princip. Jättelätt! :/

Och temat för matlistan är att det ska va skapligt BILLIGT ;)

Än så länge sen den ut såhär:

Måndag:
Stuvade makaroner med stekt falukorv

Tisdag:
Wok

Onsdag:
Nån slags soppa. (vet dock inte vilken än, förslag?)

Torsdag:
?

Fredag:
Hamburgare med bröd

Lördag:
Mexikansk köttfärspaj (kom på idén nyss.. Såg att det fanns ett paket med färdig pajdeg i skafferiet.. haha..)

Söndag:
Köttgryta


Är dock inte helt nöjd med min lilla lista. Så kom igen nu, kom med förslag tack!! (Skriv i kommentarer)



image21

Så här kommer Malin se ut hela veckan lång ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

potatismos och korv, går fort ;)

2008-01-13 @ 22:55:21

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mejl: (publiceras ej)

Din blogg:

Och du vill säga..?:

Trackback
RSS 2.0