Utflyktstajm!

Tjipp o hej!

Har glömt bort min lilla blogg igen.. Så dan jag har blivit. Men får väl dra en liten uppdatering sen sist.

Igår va planen att styra kärran mot Willys och sen ÖB. Mamma skulle hämta bilen vid 13.20 så innan dess skulle vi va hemma igen. Kom iväg vid strax efter 12. När vi nästan är framme på Willys i ekholmen ringer mamma och säger att dom är på ICA i Berga. Eh what?? Då har dom bestämt sig för att fara mot sthlm en timme tidigare än bestämt!
Men det va ju för sent för vi hade ju redan bestämt oss för att göra vecko-handeln då. Så mamma och Lasse fick snällt sitta i bilen och vänta till vi kom hem vid 13-tiden ;D

Slängde ihop en veckolista med mat lite snabbt innan vi åkte. Va faktiskt den där karl som kom på nästan alla maträtter denna vecka. Kommer inte ihåg va det innehöll exakt men det va bland annat:

* Raggmunk
* Hemmagjord pizza
* Kött, klyftpotatis och sås
* Potatismos och kokt korv
* Köttfärsgratäng (potatisgratäng med köttfärs i)

Sen va det ju två rätter till, men dom minns jag inte just nu. Men denna gång vart det bara 541 kr.
Rätt bra för all mat, frukost, bajspapper osv för 2 personer i en vecka tycker jag.

Resten av dagen innehöll inte mycket aktiviteter alls. Sofi kom upp och ville vara med och äta.
Så jag slängde ihop lite hasselbackspotatis och fläskfilégryta (den som jag skrev om häromdan). Den kan jag rekommendera.. Va fett god iaf!
Efter det kollade jag på tv, satt lite vad datorn, och spelade lite poker.

Imorse plingade det på dörrn vid 10.45. (Låter inte så tidigt kanske, men somnade man vid 03.30 så är det tidigt!!)
Det va Sofi som undrarde om jag skulle med på lite äventyr. Hon och Camilla hade planerat en dag i skogen med grillning av korv och pinnbröd. Det va man ju tvungen att tacka ja till. Lite luft va ju rätt så jävla välbehövligt kan man ju säga. Så vi degade ihop lite deg och packade väskan och begav oss ut mot Ljungsbro. Vi kom inte på så många grillplatser, men jag kom på att i Järngårdsskogen finns det ju en där jag brukade va med dagis :D

Kom sen på att det kanske kan va svårt att få fjutt på pinnarna som ligger i skogen, eftersom det är ganska blött ute. Så vi tänkte ta med oss grillkol. Men vart hittar man grillkol i januari?!
Jo, det har jag svaret på. Det hittar man hos Sofis mamma Anki :D
När vi väl kom fram till Järngårdsskogen så kommer vi till ett litet vägskäl. Jag hade för mej att det bara va och gå rakt fram, så fanns det en grillplats på vänstersidan. Men icke! Då va ju den stora frågan om vi skulle ta höger eller vänster i vägskälet. Jag bestämde vänster. Men vi gick och gick utan att hitta den där grillplatsen. Ringde till Anki och frågade om hon visste vart den var. Då har dom tydligen flyttat den en bit längre bort. Så jag va inte helt ute och cyklade. Jag va bara lite dåligt uppdaterad på den där skogen. Va ju inte igår man va där direkt.

Till slut kom vi fram och började packa upp våra saker. Hällde kolen i "grillen" och sprutade på tändvätskan. Sedan medans vi väntade på att det skulle ta sig gick vi och plockade lite "ved" haha. Jävligt stabila vedpinnar vi hittade ;)

Tog sin lilla stund innan vi fick ordentlig fart på det, men till slut så gick det.. Och jävlar va det grillades! Pinnbröd va svingott! Hade glömt bort hur gott det faktiskt va. Hade även med oss smör och marmelad att ha på :D

Efter ett par timmar va vi klara och redo att åka hem. Tog en sväng förbi Anki och snackade lite skit. Sen åkte vi hem.

Det va nog ungefär det som hade hänt sen sist.

Lite pics måste man ju ha också! Tyvärr hade elden redan slocknat när jag kom på att jag skulle ta lite kort..
Enjoy ;)

image46

image43

image44

image45

Byee!

Kommentarer
Postat av: Caroline

haha.. oj va konstiga frågor, nä skulle inte heller känna mig så frestad av att dricka vin från en navel :P okej då kanske förspelet man ska testa istället då =)

2008-01-20 @ 17:39:27
URL: http://carolinenordens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mejl: (publiceras ej)

Din blogg:

Och du vill säga..?:

Trackback
RSS 2.0