Kycklingpaj - Bilder & Recept

Okej, eftersom jag ändå måste vänta på att pajen ska svalna innan jag kan ställa in den i kylen så kan jag ju ändå inte sova.. Receptet är direktimport från hjärnan :P

Därför får ni bilder och recept här:

Kycklingpaj 4 port

Deg:
3 dl vetemjöl
2-3 msk vatten
150 g margarin
1 tsk salt

Fyllning:
1 stor kycklingfilé
1 gul lök
1 röd paprika
1 burk champinjoner
1 vitlöksklyfta
1 burk creme bonjour vitlök&örter
Kryddor efter smak

Strö sist på riven ost




Gör degen och låt den vila i kylen i 20 min. Tryck ut degen i en pajform. Förgrädda den i 10 min i ugnen i 200 grader



Stek kycklingfilén (ett tips är att dela den på mitten först så den blir lite tunnare) Krydda sen efter smak.



Vi använde dessa kryddor: Grillkrydda, Grovmalen svartpeppar, Vitlökspulver, Curry och Cayennepeppar



Hacka sedan lök pch paprika i bitar och stek (även champinjonerna)



Tillsätt en burk Creme Bonjour Vitlök&Örter

Häll fyllningen i pajskalet, strö på riven ost och grädda i 200 grader ca. 30 minuter.



Voila! Så ser den ut när den är klar
(Om ni undrar varför det bara är paprika på halva pajen så är det för att Camilla inte gillar paprika :P)


Svårare än så behöver det inte va!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mejl: (publiceras ej)

Din blogg:

Och du vill säga..?:

Trackback
RSS 2.0