Bredband igen!

I samband med branden i måndags så brann även våra fiberkablar upp, så vi har inte haft nåt bredband sen dess och kommer förmodligen inte ha på ett tag. Så jag ringde Bredbandsbolaget och tyckte att dom skulle skicka ett mobilt bredband som jag kunde ha tills dom fick ordning på mitt vanliga. Det va inga problem sa dom och allt var frid och fröjd. MEn sen ringde dom upp och frågade vad jag hade för operativsystem på min dator. Och jag har ju vista och då funkade inte deras lånemodem. Man var tvungen att ha XP för att det skulle funka. Så jag och Camilla fick nog och gick ner till Telenorbutiken och skulle köpa ett mobilt bredband. Då sa säljaren att vi skulle få fritt fram till påsk. Sen när han skulle hämta det så kommer han tillbaks och säger att det är slut! Va fan då!

Jag sa -"Okej, då går jag in till konkurrenten och köper ett där då". 
Han sa - "Ehh jaha, men då får du ju inte fritt fram till påsk vet du"
Jag sa: -"Det skiter jag i, jag måste ha ett nu! (internet-beroende? jag? nee?)

Vi går in i 3-butiken och får där 6 fria månader! Bingo på den! Så vi slog till på ett varsitt sånt istället. Jag trodde det va 12 månader, men Camilla berättade snällt för mej att det visst var 18 månaders bindningstid. Tji fick jag. Kanske inte var så bra erbjudande ändå. Men men, nu kan jag surfa när jag kommer hem iaf.. DET ÄR VÄRT!

Svar på kommentar till Sandra
Jo precis. Men det var ju visste vi ju sen innan. Karlar är ju bara bra till en sak.. Eller? ;D

Nu ska jag jobba lite. Kanske bloggar med mitt nya (seeeeega) mobila bredband sen ;)

Kommentarer
Postat av: Sandrs

Haha klart vi visste det sen innan=) kvinnor är bäst så är det bara;)ja precis...Dem är bra att ha när man själv vill...=P

2008-12-05 @ 18:47:23

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mejl: (publiceras ej)

Din blogg:

Och du vill säga..?:

Trackback
RSS 2.0