Lite jul-bilder från mitt hem!

I år har jag inte vart så julig av mej. Har bara lite julpynt. Men jämför man med förra året så är det ju massa julsaker :p Då kom jag ju hem från Norge den 22e dec, och hade dessutom min lägenhet uthyrd så jag bodde hos "Mr-X-mas-hater" dessutom :P Alla odds mot julen!

Tog ett par bilder här hemma som ni ska få se.



Haha, jag förstår att ni blir lite fundersamma här. Jag köpte en ståtlig kungsgran. Men julfoten (som ni ser i bakgrunden) var jävligt smal och granens stam var desto fetare. Camilla tyckte vi skulle åka till Maxi och köpa en ny julgranfsfot, men jag gav mej fan på att den skulle gå i. Efter att ha täljt och sågat i en timme ungefär så gav jag upp. Vi åkte till Maxi och köpte en sån där ful sak i rött och grönt!




Såhär ser mitt köksfönster ut. Inga julgardiner nånstans dock. Men det är lite overkill skulle jag vilja påstå. Ser lite ut som ett fängelse med persiennen nerdragen, men så har jag alltid. Inte allt för ofta det kommer fönstertittare på andra våningen, men man ska aldrig utesluta möjligheten. Dom har väl också hört talas om skylift?





Vet i fan hur man vänder bilden, så ni får vända på skallen. Detta jul-ris (motsvarigheten till påsk-ris måste ju heta så?) inhandlades i Ullared. Himla checkt måste jag säga.



Min kära lilla gran. Ser dock förjävlig ut på bild :D Haha.. Stackarn är inte så naken som man kan tro. Stjärnan i toppen har visst tagit en nubbe eller två för mycket.



Här är en del av min inslagningshörna. Hela golvet har under några veckor vart täckt av inslagningspapper, sax, tejp, julklappar, snöre, ettiketter osv..

Bestämdes förut att lill-julen med Pappa ska vara här hemma kvällen innan julafton. Så då jävlar får jag städa. Måste ta det på kvällen den 22:a för dagen innan julafton är det löning och det vet vi ju alla vad det betyder.. SHOPPA!! :D
Ska köpa sista julklapparna och öven se om jag kan finna något fint att ha på mej julafton och nyår. Nån fin festblåsa kanske :P

Nej, nu räcker det för idag. God natt bloggen!


Kommentarer
Postat av: camilla

Det heter sax malin, nu är det riktigt illa:P

2008-12-17 @ 13:35:58

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mejl: (publiceras ej)

Din blogg:

Och du vill säga..?:

Trackback
RSS 2.0