OMFG!

Oh my God!


Känns som det brinner i min mun. Vart lite väl mycket cayennpeppar på min wok tror jag.
Först smakade den ingenting, så jag drog på lite kryddor och då vart de lite väl starkt!

Denna dag har gått i ca noll knop. Inte gjort ett piss. Vaknat, käkat frulle, badat, glott på tv, surfat runt och nu lagat mat.
Oj oj oj vilken ansträngande dag detta har varit!

Dom ringde från jobbet förut. Imorrn blir det utbildning med Danske bank. Äntligen börjar det komma igång!
Skulle ju va skönt om det började rulla in lite deniros snart! Han som ringde va lite yr. Först sa han att jag skulle komma kl 15.30, sen ringde han upp efter 5 min och sa att han hade kollat fel. Det slutade 15.30, men började 13.30. Så då ska jag va där :)

Pratade förövrigt med posten i Norge häromdan. Och nu har han sagt till lönekontoret att dom ska spärra check-jäveln och sätta in pengarna på mitt konto iaf. Han hade sagt till i slutet av januari, så han trodde verkligen att dom skulle hinna komma med i utbetalningen den 12 feb nu. Dvs på tis. Hoppas!

Igår när vi va på IKEA hittade jag en symaskin (helt chockad över att IKEA sålde symaskiner!!). Den kostade bara 559 kr. Som hittat tyckte jag, så imorrn blir det att åka dit och inhandla en. Kanske inte kommer bli extremt välanvänd nu när jag ska börja jobba, men alltid skönt att ha när man ska lägga upp byxor, sy gardiner, laga nåt osv.. Slippa åka till mamma varje gång. Då blir det ju aldrig av heller. Den där karlns gardiner är 15 cm för långa typ, och hänger och släpar i backen, men hey, det va ju bara ett år sen han flyttade hit! ;D

Försöker kolla på Roomservice men bilden frös och har inte kommit igång än. Dom andra kanalerna funkar prima så jag antar att det är 5:an det är fel på. Måste fan komma igång tills Fråga Olle börjar. Kan man ju inte missa.

Btw, Receptet på woken är ett recept vi "kom på" för ett par år sen. Kära publik jag ger er *trumvirvel*....

"Cocco och Huldas superwok! ;)

1 gul paprika
1 röd paprika
3 klyftor vitlök
1 liten burk vattenkastanjer
1 liten burk bambuskott
1 stor burk minimajs
ca 500g fläskkött (kotlett, benfri)
2 msk eldorado kalvfond
1-2 påsar nudlar
soya
olivolja

Tillagningstid: Ca 20 min

Woka grönsakerna i en panna med olja. Stek upp köttet och blanda i med grönsakerna. Fyll på med vatten och fonden. Låt puttra ca 10 min. Koka nudlarna ca 1 min och blanda ner i wokgrytan. Bon apetité!

Detta är ett recept som alla med ett IQ över 2 kan laga ;) Förresten tror jag att jag glömde nämna IQ-testet jag gjorde häromdan. För er som vill göra det så finns det här: http://www.illvet.se/htm/IQTest/sv/index.html
Om ni vill veta så fick jag 126. Vill bara meddela att man ska ha 130 för att vara med i MENSA. Så ni som trodde jag va blåst (du vet vem du är! ;)) kan kissa maj äss!


Bjussar på en bild på dagens måltid. Ser förövrigt ut som spagettisoppa. Men det är en annan femma.


image58



Nehe, det va nu allt jag hade att säga idag. Bye bye!

Kommentarer
Postat av: Maria Vuitton

mariavuitton.blogg.se/1202222964_in_the_year.html#comment

Den som blir kommentar nr 10000 vinner de rosa pumpsen!:)

2008-02-06 @ 21:40:07
URL: http://www.mariavuitton.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mejl: (publiceras ej)

Din blogg:

Och du vill säga..?:

Trackback
RSS 2.0