Tjinixen!

Mätt som en plätt är jag!

Pommes,bea-sås och entrecote blev det idag. Lite lagom lyxigt så här på Lill-Lördan och allt :)

Jag kom på förut att jag glömt skriva hur det går på jobbet. Det går skitbra :D Är faktiskt långt över mina förväntningar!
Ringer bara kunder i Danske Bank och bokar in möten med deras rådgivare. Ett samtal låter ungefär såhär:

-Hejsan, mitt namn är Malin Johansson och jag ringer från Östgöta Enskilda Bank, säger jag.
-Jaha hej hej, säger dom.
-Jag ringer på uppdrag av din personliga rådgivare, Kerstin Karlsson (kan vi kalla henne). Hon vill gärna träffa dej för en årlig genomgång av din ekonomi . Bara kolla läget så allt är som det ska och så där. Att du har dom bästa förutsättningarna för just din ekonomi, säger jag.
-Jaha, jo men det låter ju bra. Sånt är alltid bra att titta till, säger dom.
-Ja, då ska vi se om vi kan hitta en tid som passar er båda. Passar förmiddagar eller eftermiddagar bäst för dej?, säger jag.
-Hm, det är nog bäst om vi tar en eftermiddagstid, säger dom.
-Kerstin har en tid Ons den 27 feb kl 16.00, hur ser det ut för dej då?, säger jag
-Det passar jättebra, säger dom.
-Vad bra, då ska vi bara kolla så dina uppgifter stämmer (kollar adress, mobil, mail osv). Det var allt jag hade, men då är du välkommen till Kerstin den 27 feb kl 16.00, säger jag
-Jaa, tack så mycket. säger dom
-Tack tack, hej då, säger jag.

Det är så det går till. Man ska ha runt 3,5 JA per timme. Och jag hade 14 idag, så det blir ju alltså exakt 3,5 per timme. Nice nice!

Fick även förfrågan igår om jag ville börja som säljare istället. Det va för Viasat, och man ringer enbart folk som redan är kunder där. Kan handla om en förlängning av abonnemanget, byte av kanal-paket osv.

Lite sugen är jag allt. Har en fast lön på ca 82 kr per timme, sen har man provision på allt man säljer. Vet inte exakt hur mycket, men runt 150-250 per grej du säljer (beroende på vad det är).
Ska på möte om det på Fredag, så får vi veta lite mer!

Var inne på www.gratisbio.se och grejade lite förut. Nu har jag fått ihop till ett presentkort på 300 kr. Men jag ska fortsätta en stund till så jag får ett på 500 kr :) Har knappt 300 poäng kvar till det. HJÄLP TACK!

Nu ska jag tanka Fråga Olle och kolla på. Glömde bort att det va förut. God natt!

Kommentarer
Postat av: fille (den allsmäktige)

gud så gott med hemmagjorda pommes!!! vill ocskå ha :D:D

2008-02-14 @ 00:16:15
URL: http://filletheking.blogg.se
Postat av: fille

aaaa men det är ju lika med hemmagjorda! :) menar ju inte från scratch liksom, hehe.. de vettefan hur man gör!

2008-02-14 @ 01:16:34
URL: http://filletheking.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mejl: (publiceras ej)

Din blogg:

Och du vill säga..?:

Trackback
RSS 2.0