Segaste dagen!

Fy fan för den här dagen. Kan va den tråkigaste och mest onödiga dagen jag nånsin genomlevt, vad skulle den va bra för? Kan vi inte planera om veckordagarna och ta en av dom och lägga till på helgen?
Alltså mån, tis, ons, tor kan vara veckordagar och fre, lör, sön kan vara helg. Alla är lediga och det händer alltid nåt kul. Eller okej, inte alltid det händer nåt kul på helgerna heller, men chansen är ju större än på en måndag iaf.

Har i princip inte gjort nåt idag. Va som sagt på City Gross med Mamma och vecko-handlade. Förde över 350 kr från Den där karlns konto innan jag åkte. (Vi skulle splitta på det). Kommer fram till kassan och det blev 702 kr. Skapligt bra gissat av mej. Fel på ett par kronor bara.

Efter shoppingen skjutsade Mamma hem mej och så plockade jag in varorna i kylen/frysen. Hatar förövrigt när man ska dela upp köttfärsen i påsar. Rätt jobbigt. Jävla I-landsproblem!

Sen tog jag tar i diskberget som hade blivit efter förfesten i Lördags. Som förövrigt inte va min förfest denna gång, viket betyder att disken inte va mitt problem. Men skulle inte jag satt klorna i den så skulle den stått där till Mars ungefär. Så snällaste/bästaste/sötaste hemmafru som man är så fixade man ju det!

Efter diskningen la jag mej i soffan och bara glodde. Lite OC sitter ju aldrig fel. Efter det somnade jag som ett litet barn och vaknade med ett ryck 19.40. Då var det dags att anta nästa utmaning och laga lite mat. Det gick bra, brände inte fast nånting när jag gjorde stuvade makaroner, vilket är en sensation!

Käkade lite, sen tog den där Karln tag i disken utan minsta vinken från mej.. STOLT! Dukitg är du ;P
(Eller duktig?! Jag då?? Ingen som säger att jag är duktig när jag diskat/städat/lagat mat) :@
Eller jo, ibland så.. Börjar lära sig sakta men säkert :)

Imorrn kl 13 ska jag på nånslags informationsträff på "Catapult". Nåt jävla telefonjobb. De skulle presentera sig och företaget, visa lokaler, prata löner osv. Sen om det klickade mellan oss så skulle vi boka in en intervju.
Efter det kl 15 ska jag till ett annat ställe på intervju. "AllContact" heter det visst, även det nåt telefonjobb.
Såg att "Cellit" sökte folk (ovanligt?!) där dom erbjöd en fast timlön på 93 kr i timmen. Ingen drömlön kanske, men det känns ju bättre än att jobba på provision. En dålig dag och jag har inte fått en spänn liksom, det duger ju inte!

Pratade med Louise precis innan jag började skriva. Hon tyckte jag skulle blogga lite, men jag sa att jag inte hade nåt att skriva om. Helt rätt iofs för det som står här är bara en massa skit :D Men men, blev lite text iaf.

Men nu är orden finito! Bye

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du ser, har ju en hel del o skriva om !
Hur hare gått med alla ställen ?? Vart pånån intervju idag med ?

2008-01-16 @ 17:54:42

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mejl: (publiceras ej)

Din blogg:

Och du vill säga..?:

Trackback
RSS 2.0