El Stockholmo

Okej, kör en snabb genomgång av gårdagen.. Egentligen hinner jag inte, men skit i det.

Gick upp klokcan 5.. Tog bussen in till jobbet och mötte upp dom andra som skulle med.
Stannade på donken i Norrköping och käkade frukost. Åkte sedan vidare.. När vi kom in i Sthlm blev det ett x antal felkörningar, men vi kom fram i tid iaf :P
Mötte Christina (som är våran "kontaktperson" på Viasat) och så gick vi runt och kollade på alla avdelningar där. Besökte då bla Rix FM (i samma lokal låg även Lugna favoriter, Bandit, Star osv) Fick vara med i studion när Maria på Rix sände live.
Man fick verkligen se hur mycket som faktiskt är fusk på både tv och radio. Där försvann min illusion :P

Sen gick vi upp på en restaurang och käkade pasta carbonara. Är det bara jag som inte visste att det ska serveras med en rå äggula?

Efter det gick vi till tv8-studion och satt med i kontrollrummet när dom spelade in "Metro Teknik".. Jag hade aldrig hört talas om det programmet förut, men det har tydligen sänts i 2 år ungefär. Jag kollar ju visserligen aldrig på 8an heller, så det kanske kan ha nåt med det att göra? :P

Efter det begav vi oss ut mot Värtahamnen där vi skulle vara med på inspelningen av "Singing Bee". När vi kommer så säger dom "Det är kändisspecial idag för er som missat det" Jihoo, bättre med kändisar som medverkar, än inte.

Vi hade reserverade platser på första raden. När vi satt oss kommer den en tjej och säger att en artist kommer sitta mellan oss när dom hämtar upp dom på scen.

När deltagarna hade åkt ut så satte dom sig i publiken.. BREVID MEJ! haha.. Jag lär ju vara med i rutan ett par gånger :P

Dom som var med var:
 Hasse Aro
René Nyberg
Ensam-Mamma-Söker-Johanna
Erik från "Erik & Mackan)
Nina från Melodifestivalen
Johan (hade aldrig sett förut)

Inspelningen tog 3 timmar istället för 2 som det var sagt innan. "Kändisar" var betydliget sämre än dom andra deltagarna som brukar vara med :P

Vi skrev på ett papper om att vi har tystnadsplikt om vem som vann. Så det kan jag tyvärr inte säga.. men det ser ni när det sänds sen. Vi vet inte vilket datum, men Christina skulle maila dom och fråga.

Nu är det brådis, måste äta frulle och sen bege mej till jobbet.

Imorrn är det helg!!!!!!!!!!!! Jihoooo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mejl: (publiceras ej)

Din blogg:

Och du vill säga..?:

Trackback
RSS 2.0